Lumion 2023.0: poznámky k vydání

Představujeme Lumion 2023

S každou novou verzí se snažíme zpřístupnit 3D vykreslování všem architektům a návrhářům bez ohledu na jejich zkušenosti s používáním vizualizačního softwaru. S vizualizačním nástrojem, na který se můžete spolehnout, je snazší vyprávět příběh vašeho návrhu, vyjádřit jeho osobnost a vyvolat emoce u těch, kteří to zažívají. Tento dokument pro zasílání zpráv má za cíl představit novou značku Lumion a nejnovější verzi našeho produktu – Lumion 2023 – její funkce, výhody a způsob, jak je co nejlépe sdělit našim stávajícím a potenciálním zákazníkům.

Pro tvůrce, kteří chtějí, aby jejich vize ožila, vás pouze Lumion udržuje ve vašem proudu, protože odstraňujeme zbytečné překážky a zaváhání tím, že na první místo klademe zkušenosti, rychlost a stabilitu.

Nakonec to není o technologii samotné, ale o tom, jak je aplikována, aby sloužila vyššímu účelu. Ať už se jedná o vývoj designu, zkoumání nápadů nebo předvádění vaší vize budoucnosti, tento účel je zcela na vás.

 

Lumion 2023.0: Poznámky k vydání

13. března 2023

Kompatibilita

Upozorňujeme, že projekty a modely uložené ve verzi 2023.0 nelze otevřít ve starších verzích Lumionu.
Kliknutím na následující odkaz zobrazíte, jak přenést nastavení, modely a projekty ze starších verzí Lumionu:

Znalostní báze: Lumion 2023.0: Vše, co potřebujete vědět
Funkce, modely a materiály označené hvězdičkou (*) jsou dostupné pouze v Lumion 2023.0 Pro.

Viz také tabulka Porovnání verzí – karta Porovnání:

Webové stránky Lumion: Funkce Lumion 2023.0

1. Nové funkce

1.1: The Ray Tracing Effect (v0.9):

Lumion 2023, poháněný plně přepracovaným hybridním renderovacím enginem, spojuje předchozí rasterizační technologii se zcela novou technikou Ray Tracing . Ray Tracing Effect , který se nachází v kategorii Lighting , přesně emuluje chování světla a přináší výrazné zvýšení kvality vykreslování stisknutím tlačítka.

S novou verzí Lumionu je nyní podstatně snazší dosáhnout dokonalých výsledků, které vám a vašim klientům umožní vidět budoucnost vašeho projektu jasněji než kdy předtím. Protože čím realističtější je vaše vykreslení, tím snazší je představit si konečný výsledek.

hrdina_raster.pngRastrování Lumion 2023Lumion 2023 Ray Tracing

hero_right.png

Schopnosti a interakce Ray Tracing Effect budou rozšířeny a vylepšeny během nadcházejících vydání Lumionu prostřednictvím nového Updateru . V současné době platí určitá omezení popsaná v části 3.10 . Více informací o Ray Tracing Effect naleznete níže:

 

1.2: Úplný pracovní postup PBR:

Pracovní postup Material byl převeden na plné fyzikálně založené vykreslování s využitím 8 map , které přibližují vaše volby návrhu realitě. Výsledkem budou přirozenější fyzikální vlastnosti díky přesnému výpočtu světelných podmínek a vyšší míře kontroly nad nastavením materiálu :

1.2.1 Nová nastavení a mapové sloty:

  • Kovovost: Řídí, jak silné jsou kovové vlastnosti povrchu. Mapu kovu lze načíst, aby se izolovaly kovové oblasti povrchu od jiných než já
  • Emisní síla , odrazivost a neprůhlednost : lze nyní individuálně ovládat pomocí vlastních posuvníků nebo přiřazením vlastní mapy v každém slotu.

1.2.2 Vlastnosti nového materiálu:

  • Subsurface Scattering (SSS): zvýšením hodnoty posuvníku získá objekt/povrch průsvitný efekt, který umožní světlu pronikat a být rozptylováno materiálem. Přiřazení jiné barvy než bílé (#FFFFFF) ovlivní odstín světla rozptýleného materiálem .
  • *Čistý lak: tato hodnota dodává povrchu vrstvu bezbarvé, pryskyřice podobné povrchové úpravy.
  • mceclip7.png

1.2.3 Změny

  • Texture Map: nyní nahrazuje starou Color Map . Snížení hodnoty mapy textur zvýší účinek, který má barva na povrch.
  • mceclip9.png
  • Mapa drsnosti: nyní nahrazuje mapu lesku. Mapu lesku lze stále používat a invertovat:
  • Měřítko mapování: je nastaveno na skutečné měřítko a souřadnice.
  • Krytí: Posuvník Krytí ovládá průhlednost povrchu a nahrazuje průhlednost z Lumionu 12.5 a starších verzí. Načtení mapy krytí umožní posuvníku ovládat pouze oblasti povrchu, které nejsou zcela černé.

1.2.4 Vylepšení:

  • Mapové sloty: když je mapový slot prázdný, Lumion interpretuje mapu jako zcela bílou, což ovlivní celý povrch.
  • Mapové sloty: : lze také podle potřeby smazat.
  • Textury s alfa kanálem (Příklad: .PNG, .TGA), které byly vloženy do importovaného materiálu , nyní získají alfa kanál přiřazený k slotu masky krytí .
  • Normální mapa: Normální mapu lze automaticky generovat na základě map textury nebo. Když jsou obě načteny v Lumionu,bude Normální vygenerována na základě mapy přemístění , jak se obecně doporučuje:
  • Normální mapa : Do kontextové nabídky byla přidánamožnost invertovat (převrátit) zelený kanál normální mapy :

 

1.3: Nové sklo:

Nový Glass Material spojuje PureGlass a Standardní sklo a sjednocuje jejich přizpůsobitelnost. Sklo má také řadu nových vlastností:


Skleněný materiál ještě není převeden na potrubí RT. Pokud používáte RayTracing, použijte nastavení v článku níže ke konfiguraci standardního materiálu jako skla :

1.3.1: Nová nastavení a mapové sloty:

  • Textura: Posuvník ovládá, jaký vliv má textura na materiál přiřazený k povrchu. Slot mapy umožňuje přidat vlastní texturu. Snížením posuvníku Textura zvýšíte vliv barvy .
  • Reliéf: Posuvník zvyšuje nerovnosti a promáčkliny na povrchu. Je také možnépoužít normální mapu . Hodnota posuvníku Relief způsobí, že při zvýšení vyskočí části povrchu.
  • Frostiness: Posuvník Frostiness ovládá průsvitnost povrchu bez ovlivnění množství procházejícího světla. Použití mapy izoluje oblasti ovlivněné posuvníkem Frostiness .

1.3.2: Nová vlastnost:

  • Zkreslení : Posuvník zkreslení umožňuje lepší kontrolu nad stupněm lomu.

1.3.3: Změny:

  • Hrubost: se nyní používá místo Lesklost .
  • Vylepšené stíny skla : Sklo bude nyní vrhat lepší a přesnější stíny, které zohledňují barvu přiřazenou materiálu skla . Čím světlejší barva, tím silnější jsou stíny.

 

1.4: Vylepšené vytváření scény

1.4.1 Gizmo:

Díky zbrusu nové funkcionalitě Transform Gizmo je umístění vašich modelů hračkou. Nyní můžete svůj majetek uspořádat přesně tak, jak chcete.
Gizmo je k dispozici pro pohyb a otáčení v režimu sestavení a při úpravách určitých efektů . Přesouvání objektu může probíhat na jedné ose nebo rovině (XY, YZ a XZ), zatímco rotace využívá roviny spojené s Heading , Pitch a Bank .

Gizmo 2. gif

Podržením klávesy ALT se objekt při tažení šipek nebo rovin Gizmo duplikuje .

 

1.4.2: Automatické přichycení:

Okamžitě zarovnejte své objekty s obsahem vašich projektů a umístěte je pomocí nové a vylepšené funkce Auto Snap :

  • Kategorie objektů: modely z kategorie objektů se přichytí a zarovnají k povrchům importovaných modelů v závislosti na jejich prostorovém určení (Příklad: židle se přichytí a zarovná k nejbližšímu vodorovnému povrchu, zatímco malba zarovná svou orientaci k normále svislice povrch).
  • Snap_obj.gif
  • Kategorie Lidé a zvířata : Lidé obsahující značku ‘Sedící’ se přichytí a zarovnají k nejbližšímu sedícímu objektu .
  • Snap_ppl.gif

 

1.4.3: Nové značky objektů :

  • Nový obsah: Hledejte pomocí Object Tag “L23” , abyste našli veškerý nový obsah.
  • Nový obsah: Miniatury mají v levém horním rohu modrou tečku.
  • Nová vyhledávací funkce: Přidání ‘-‘ před tag vyloučí z vyhledávání všechny objekty spojené s daným tagem. Příklad: Chcete-li vyloučit všechny objekty knihovny z Lumion 2023, zadejte -L23 :
  • Důležitá poznámka:  Rostliny/stromy v animované knihovně se vykreslují v  Ray Tracing  pomocí rastrovacího potrubí. Další informace naleznete v části 3.10 .

 

1.4.4: Vylepšený výběr knihovny materiálů :

Material Mode: Všechna rozhraní v Material Mode byla aktualizována.

    • Knihovna materiálů a Nastavení materiálů byly přepracovány jako karty:
    • mceclip4.png
    • Název spojený s Materiálem přiřazeným k povrchu v softwaru pro 3D modelování se zobrazí v režimu Materiál , když je povrch vybrán v Lumionu:
    • mceclip2.png
    • Knihovna materiálů byla reorganizována do 3 hlavních kategorií : Nové , Materiály a Krajina :
    • mceclip3.png
      • Kategorie Indoor a Outdoor byly sloučeny do kategorie Materials .
      • Kategorie Různé byla nahrazena kategorií Krajina .
      • Materiály v kategoriích byly reorganizovány ve sbírkách :
      • Materiály lze nyní prohledávat pomocí lišty „Hledat“ v režimu Materiál :
      • mceclip1.png
      • Vybraný materiál lze nyní najít v knihovně pomocí tlačítka ‘ Najít materiál v knihovně ‘:
      • Ikony materiálů se v Lumionu 2023 zobrazují jako indikátory typu materiálu vybraného z knihovny . Příklad pro neviditelný materiál :
      • Vyskakovací okno Mapa je nyní větší a poskytuje lepší představu o Materiálu .
      •  

 

1.5: Dráhy kamery

1.5.1: Předvolby dráhy kamery:

Vytvářejte animace rychleji a snadněji než kdy dříve díky širší řadě předvoleb videokamery. Užijte si větší kontrolu nad polohou kamery a využijte plynulejších pohybů kamery s následujícími novými předvolbami. Lumion 2023 obsahuje nové předvolby pro dráhy kamery při nahrávání klipu :

mceclip12.png padding-top: 10px;  padding-bottom: 0px;

  • Orbit Path : umožňuje cyklický pohyb kolem nastavené hodnoty. V pokročilém režimu lze cestu změnit tak, aby obíhala několikrát kolem cíle.
  • mceclip13.png
  • Dolly Shot : umožňuje lineární pohyb mezi dvěma body s kamerou v nastaveném směru a výšce .
  • mceclip14.png
  • Pan/Tilt Shot: umožňuje pohyb kamery po oblouku, horizontálně ( Pan ) nebo vertikálně ( Tilt )
  • mceclip15.png
  • Sledovat objekt : Kamera bude sledovat cíl, tváří v tvář, pokud je povoleno „ Podívejte se na cíl “, nebo v sadě
  • mceclip16.png

Další informace o předvolbách fotoaparátu naleznete níže:

1.5.2: Vlastní cesty kamery:

Cesty kamery lze nyní importovat, abyste dosáhli lépe kontrolovaného pohybu kamery ve formátech .FBX a .DAE.

mceclip11.png

Po výběru importu souboru obsahujícího cestu fotoaparátu Lumion zobrazí seznam cest fotoaparátu dostupných v uložených zobrazeních souboru:

Příklad vlastní cesty fotoaparátu :

Blender_Camera_Path_Import.gif

Více informací naleznete v článku níže:

 

1.6: Poměry stran vykreslování:

Vytvořte dokonalou kompozici pro své vizualizace vykreslením přímo ve vámi preferovaném poměru stran. Vyberte si z řady formátů a ušetřete čas při ořezávání fotek a videí po vykreslení.

1.6.1: Formát:

Formát lze vybrat z rozbalovací nabídky v režimu Foto a Film :

1.6.2: Poměr stran:

Poměr stran lze převrátit pomocí FLIP ASPECT RATIOtlačítka:

1.6.3: Režim fotografie:

Pro každou fotografii lze zvolit poměr stran .

1.6.4: Režim filmu:

Poměr stran klipu lze nastavit/upravit při nahrávání klipu . Zatímco:

  • vykreslení jednoho klipu : Lumion se vykreslí v poměru stran klipu .
  • vykreslení celého filmu : Lumion vykreslí všechny klipy v poměru stran prvního klipu v sadě .

1.6.5: Rozlišení:

Rozlišení vykreslování spojí nejdelší stranu s šířkou předvolby vybrané pro výstupní rozlišení. Příklad:

  • Poměr 1:1 v Desktop/Full HD rozlišení obrazu bude 1920×1920 pixelů
  • Poměr stran 4:5 v Print/Ultra HD rozlišení obrazu bude 3072 x 3840 pixelů

1.6.6: Dostupné formáty:

  • 16:9, 3:2, 5:4, 1:1, 1,91:1 a jejich inverzní protějšky.
  • mceclip17.png

Podrobné informace naleznete také v článku níže:

 

1.7: Nastavení – Rozlišení editoru:

Výkon pro režim Build: Verze 12 představila novou technologii převzorkování GPU v reálném čase, která zvýšila rozlišení z 50 %.

Lumion 2023 přichází s dalšími velkými vylepšeními nejen ve výkonu, ale i ve zlepšení kvality s čistším a ostřejším obrazem obrazovky, a to dokonce až do rozlišení 33 %:

mceclip0.png

Ačkoli tato změna může výrazně zlepšit odezvu Lumionu, při nízkém rozlišení způsobí u některých prvků určité rozmazání nebo duchy.

 

1.8: Seznam hlavních efektů:

Režimy Fotografie a Panorama byly vybaveny „Seznamem hlavních efektů“ , který aplikuje řadu efektů na celou sadu , podobně jako tlačítko „ Celý film “ z předchozích verzí Lumionu.

Toto vylepšení také přináší jednotnější vzhled ve všech režimech výstupu .

Při použití stejného efektu v seznamu hlavních efektů a na pozici Fotografie nebo Panorama bude mít prioritu nastavení pozice Fotografie/Panoráma .

 

1.9: Nové objekty v knihovně

1.9.1: Nové objekty:

Pomozte svým klientům ponořit se do vašeho designu s rozsáhlou knihovnou Lumion, která obsahuje realistické lidi – včetně 100 zbrusu nových, věrných statických postav. Nastavte scénu a ukažte život v jakémkoli projektu tím, že okamžitě přidáte svůj výběr realistických předmětů a materiálů, ať už je to rostlina v rohu místnosti, auta projíždějící kolem budovy nebo dřevěná povrchová úprava židle.

Do Lumionu 2023 bylo přidáno celkem 227 knihovních objektů , od neuvěřitelně detailních 3D statických postav až po přírodu a nábytek . Využijte celý potenciál svého projektu pomocí nejnovějších doplňků:

Jemné detaily Příroda: 66
9 rostlin , 57 stromů
Objekty: 51
Lidé a zvířata: 100 Doprava: 10

 

1.9.2: Knihovna nových materiálů *

Materiály: Krajina:
  • Dřevo: 53
  • Cihly: 2
  • Beton: 3
  • Kov: 10
  • Kámen: 8
  • Sádra: 11
  • Půda: 3
  • Tráva: 6
  • Asfalt: 2

 

1.10: Aktualizovaný efekt korekce barev:

Efekt korekce barev byl vylepšen. Byla také přidána nová funkce:

  • Histogram zobrazuje oříznutá světla a stíny .
  • Efekt expozice je nyní zahrnut jako posuvník v Korekci barev .
  • Posuvníky Highlights , Midtones a Shadows nahradily Limit Low, Limit High a Brightness pro lepší ovládání.
  • Je přidán přepínač Auto-Exposure pro automatické nastavení světelných podmínek.
  • Posuvníky byly seskupeny podle typu úpravy, kterou aplikují na obrázek:

Níže uvedený článek podrobně vysvětluje výhody nového  efektu korekce barev :

 

1.11: Vylepšený efekt polystyrenu:

Styrofoam Effect prošel faceliftem s Subsurface Scattering a vylepšeným stínováním.

 

1.12: Osvětlení a expozice:

1.12.1: Bodová světla a všesměrová světla :

  • Hodnota jasu byla převedena na lumeny, aby odrážela skutečné jednotky
  • Posuvník Velikost nyní ovládá jak velikost světelného zdroje , tak ostrost stínů při použití pracovního postupu Ray Tracing . Čím vyšší je velikost , tím měkčí jsou výsledné stíny .
  • Posuvník Falloff byl odstraněn, protože neodráží skutečnou hodnotu.

1.12.2: Plošná a čárová světla:

  • Hodnota jasu byla převedena na nity, aby odrážela skutečné jednotky
  • Plošná světla a čárová světla nyní při použití v pracovním postupu Ray Tracing vrhají stíny

1.12.3: Další vylepšení:

Jednotný systém osvětlení:

Všechny typy světel v Lumionu byly sjednoceny pod stejným systémem: sluneční světlo , reflektory , všesměrová světla , plošná/čárová světla , HDR obloha a emisní materiály nyní fungují na stejném principu.

  • Světla: Hodnoty jasu jsou automaticky převedeny při otevírání souborů .LS ze starších verzí Lumionu na nejbližší přibližné jednotky – Lumeny pro bodové zářiče a Nits pro zářiče podobné povrchům.

 

1.13: Aktualizované uživatelské rozhraní:

Režim sestavení, režim fotografie, režim filmu, režim Panorama )

Všechny režimy Lumion doznaly vylepšení uživatelského rozhraní. Tmavší tón byl přijat pro všechny funkční části uživatelského rozhraní a ikony byly přepracovány ve všech oblastech Lumionu.

Režim sestavení Režim fotografie
Filmový režim Panoramatický režim
  • Režim sestavení:
    • Place Mode: Uživatelské rozhraní bylo aktualizováno:
    • Výběr režimu: Rozhraní bylo aktualizováno a když je vybrán objekt , vždy zobrazí jeho souřadnice a dynamicky se aktualizuje:
    • Režim počasí: Uživatelské rozhraní bylo aktualizováno:
    • Režim materiálu: Kliknutím na ikonu spojenou s mapou materiálu se otevře Průzkumník Windows:
    • Výběr režimu: Překrytí modrého zvýraznění je nyní zakázáno pro objekty Transport , Nature a
      Character Objects , když najedete myší na okno vlastností.

 

1.14: Nové kontextové nabídky :

Kontextové nabídky v Lumionu byly vylepšeny a nahrazeny ikonami a/nebo novým systémem nabídek.

1.14.1: Vylepšení:

Materiálový režim:

  • Kopírování a vkládání materiálů lze nyní provádět pomocí dvou ikon.
  • Načtení a uložení materiálu lze provést prostřednictvím kontextové nabídky :
  • Posuvník Materiál se slotem pro mapu má různé kontextové nabídky , které v jednotlivých případech umožňují:
    • převrátit mapu
    • smazat mapu
    • změnit souřadnice mapy ( viz část 1.2.4: Vylepšení )

1.14.2: Režim Foto/Film/Panorama:

  • Efekty: Uživatelské rozhraní bylo přepracováno a umožňuje kopírování, vkládání, načítání, ukládání a vyprazdňování zásobníku efektů :
  • Efekty: Kopírování Nastavení efektů :
  • Sloty pro fotografie/filmy/panoramy :
  • Galerie efektů: ikony nahrazují staré kategorie efektů .

1.14.3: Aktualizace úvodní obrazovky:

Domácí režim )

1.14.3.1: Úvodní obrazovka obsahuje tři hlavní aktualizace pro lepší přístupnost:

  • Prezentace kolotoče se dynamicky mění na základě relevantních aktualizací souvisejících s Lumion a nový obsah bude přidán, jakmile bude k dispozici.
  • Spodní část uvítací obrazovky obsahuje 3 nová tlačítka, která přesměrovávají na zdroje a tým podpory.
  • Velikosti tlačítek byly optimalizovány.

1.14.3.2: Načíst: Nyní je možné použít MOUSE WHEELk procházení stránkami Poslední soubory
.

 

1.15: Lumion LiveSync

Import  modelu s  názvy materiálů  obsahujících kterékoli z následujících slov do softwaru pro 3D modelování automaticky přiřadí materiál z odpovídající  kategorie v Lumionu:

Sklenka Voda Beton Kov Dřevo
Cihlový Keramický Tkanina Plastický Kámen

 

1.16: Vylepšení hladkého pracovního postupu

Lumion 2023 přichází s několika vylepšeními pracovního postupu, která vám pomohou zefektivnit vaše vykreslovací projekty, včetně:

1.16.1: Změny kurzoru myši: Ukazatel myši se změní ze šipky na ukazatel, když najedete na prvek, na který lze kliknout.

hover_gif.gif

1.16.2: Skupiny:

  • Editace skupiny : Při úpravě skupiny budou nyní vybrané objekty zvýrazněny.

1.16.3: Variace:

  • Možnost přidat variantu pro dva nebo více importovaných modelů při současném výběru byla odstraněna.

1.16.4: Interakce posuvníku:

Byla vylepšena interakce s posuvníky:

  • Jediným kliknutím na posuvník nyní aktivujete funkci Type-in .
  • Kliknutím a tažením přesunete posuvník do požadované polohy.

1.16.5: Posuvníky efektů:

Efekty v zásobníku (s výjimkou  sledování paprsků , které je vždy nahoře) lze nyní přetáhnout nahoru nebo dolů:

 

1.17: Změny základů

1.17.1: Nové vykreslování Bindless Material

Bezvazebné vykreslovací potrubí slouží jako základ, který umožňuje rasterizaci a sledování paprsků používat stejné zdroje (modely, materiály, textury, vyrovnávací paměti atd.). To umožňuje společnosti Lumion převést všechna aktiva do pracovního postupu PBR, protože zdroje jsou prezentovány stejným způsobem. Převedená aktiva ze starších verzí Lumionu budou v Lumionu 2023 vypadat velmi blízko nebo identicky, i když se mohou vyskytnout drobné rozdíly.

1.17.2: Hybridní motor

Přípravy na tento proces jsme zahájili konverzí Lumionu 11 na DirectX12 na základní úrovni. Tyto základní prvky byly v Lumionu 12 vylepšeny, jen aby nyní poškrábaly povrch potenciálu Lumionu 2023. Hybridní motor byl navržen se zvláštním zaměřením na umožnění rychlejších vylepšení v nadcházejících iteracích, které umožňují, aby rastr i RT fungovaly vedle sebe. otevřením dveří k implementaci aktiv, která budou fungovat v kterémkoli z toků.

 

2. Další nové funkce a vylepšení

Režim sestavení

2.1: Režim na šířku -> Voda: Výběr typů vody byl aktualizován, aby byl konzistentní se zbytkem uživatelského rozhraní B1.16

2.2: Sjednocené vlastnosti pro postavy:

2.2.1: Barvení, stíny a průhlednost znaků:

Animované 3D postavy , statické 3D postavy , 3D/2D siluety lidí a objekty billboardu postav nyní sdílejí stejné hodnoty barev a průhlednosti. Změna jedné z hodnot pro jeden z výše uvedených typů znaků použije stejnou vlastnost na všechny ostatní typy v projektu .

2.2.2: Změny uživatelského rozhraní pro postavy:

Všechny typy postav v Lumionu nyní budou mít stejné uživatelské rozhraní editoru. Znakový billboard má také možnost načíst texturu.

2.3: Umístění hmoty : Cesty mají nyní minimální šířku 1 m, pokud vybraný objekt nemá žádnou šířku. Příklad: umístění skupin .

2.4: Mraky : Všechny mraky Lumion ( obloha , objemové mraky , obloha a mraky , skutečné nebe ) byly vylepšeny pro lepší výsledky vykreslování:

2.5: Landscape -> Water -> Ice Preset : je delší Emisivní při vykreslování.

2.6: Knihovna -> Obtisky : Obtisky nyní používají jako vstup mapu drsnosti místo lesku .

2.7: Pohyby fotoaparátu Lumion byly vylepšeny a jsou nyní plynulejší.

 

Režim Film , Fotografie a Panorama

2.8: Poměry stran fotografií se zobrazí pro každou miniaturu před vykreslením sady fotografií :

2.9: Jsou přidány posuvníky Heading a Pitch pro lepší ovládání směru kamery:

2.10: Přepínač FX:

Zásobník efektů lze zapnout nebo vypnout podle režimu v pravém horním rohu obrazovky:

2.11: Galerie efektů byla vybavena vyhledávacím panelem pro lepší přístupnost:

 

Editor materiálů

2.12: Standardní materiál: Byla přidána podpora pro animované textury .MP4 jako neprůhledné mapy :

Animované_textury.gif

2.13: Materiál kožešiny byl přesunut do kategorie Materiály místo Krajina .

2.14: Materiály -> Mapy: Alfa kanál obrazových souborů, které jej podporují (příklad: soubory .TGA nebo .PNG), bude nyní odstraněn a přidán do mapy krytí.

2.15: Automatický převod materiálu : K automatickému převodu dojde pouze v případě, že importovaný povrch obsahuje vloženou mapu textury .

 

Import a export

2.16: Importér 2.0:

Starý importér používaný pro formáty .SKP, .FBX a .DAE je nyní zcela nahrazen novým importérem 2.0 .

2.17: Importované modely:

2.17.1: Lumion při spuštění převede všechny importované modely ve složce Documents do nového kanálu PBR – v závislosti na počtu objektů to může trvat dlouho, protože jsou všechny převedeny jeden po druhém. Převod lze přeskočit stisknutím ESC (Escape).

2.17.2 Konverze bude pokračovat během příštího spuštění nebo na místě při načítání / umístění modelu, který se teprve má převést.

2.18: Importovací okno:

Byl přidán nový přepínač pro vynucení oboustranných povrchů: B5.1

2.19: LiveSync:

2.19.1: Připojení je nyní uzavřeno při načítání nového projektu , aby se zabránilo synchronizaci modelu do nově otevřeného projektu .
2.19.2: Spojení je nyní uzavřeno po smazání odpovídajícího importovaného modelu v Lumionu.

 

Načítání a ukládání

2.20: Načítání souborů .LS s poškozenými informacemi .INN již nezpůsobuje pád Lumionu a místo toho jsou poškozená data přeskočena.

2.21: Lumion Trial: Načítání projektu vytvořeného v Lumion Pro Trial je nyní možné, když byl licenční klíč Pro Trial upgradován na komerční verzi.

2.22: Načítání: Načtení souboru .LS vytvořeného v předchozí verzi Lumionu odstraní všechny efekty a přenese odpovídající hodnotu do efektu korekce barev.

 

Efekty:

2.23: Aktualizované a vylepšené Efekty : Byly vylepšeny efekty Bloom , Depth of Field a Lens Flare.

2.24: Vylepšený efekt obrysu : nyní by měl být přesnější a měl by mít za následek méně vizuálních závad.

2.25 Pokročilý efekt přesunu : nyní může přejít na klíčové snímky mimo viditelnou časovou osu .

2.26 Time Warp Effect : byl přidán posuvník pro odsazení textur videa.

2.27 Global Illumination Effect : byl deaktivován.

 

Nové ukázkové projekty a šablony

2.28: Příklady projektů:

Lumion 2023 obsahuje:

  • 1 (jeden) nový příklad projektu : Minimalistický interiér .
  • 8 (osm) vylepšených příkladů projektů .

Dozvědět se o:

  • Minimalistický interiér:
    • Ray Tracing , poměr stran a přednastavené dráhy kamery .

2.29: Šablony:

  • Všechny šablony byly aktualizovány.

2.22: Styly:

  • Všechny šablony byly aktualizovány.
    • 1 (jeden) nový Styl : Interiér RT .
    • 8 (osm) vylepšených stylů .

 

Smíšený

2.30: Rozhraní: Režim umístění je zašedlý, když je aktivní „Vybrat všechny kategorie“.

2.31: Instalační / aktualizační program :

Lumion 2023 lze nyní aktualizovat při otevření Lumionu.

2.31.1: Když je k dispozici aktualizace, zobrazí se upozornění:

2.31.2: Výběrem pokračování stáhnete aktualizaci:

2.31.3: K dispozici je také možnost odložení.

Více informací o  Updateru naleznete v článku níže:

 

3. Změny a vyřešené chyby

3.1: Režim sestavení a knihovna objektů

  • Režim pohybu: vzdálenost pohybu objektu byla omezena na 3 km místo 30 km při volném nebo vodorovném pohybu.
  • Režim umísťování -> Vždy umísťovat na terén: Objekty již neuvíznou v terénu poté, co je přesunete s aktivním „Vždy umístit na terén“.
  • Režim umístění -> Vždy umístit na terén: „Vždy umístit na terén“ lze nyní přepínat při pohybu objektu .
  • Režim umístění -> Vždy umístit na terén: Importované modely jsou nyní ignorovány s pohybem objektu vodorovně a aktivním ‘ Vždy umístit na terén ‘.
  • Select Mode: Gizmo je během výběru boxu deaktivován.
  • Vlastní SPZ: již náhodně nepřekračují limit 10.
  • Uzamčené objekty: pro uzamčené objekty již nejsou k dispozici následující možnosti :
    • Náhodná pozice/otočení/velikost
    • Resetovat velikost/rotaci
    • Prostorové objekty rovnoměrně
    • Umístěte na / Přizpůsobte se krajině
    • Zarovnat polohu/otočení
    • Zarovnat velikost/výšku
  • Slunce : Sluncejiž nezanechává viditelný stínový obdélník na Krajině nebo 3D trávě .

Knihovna objektů:

    • Omni Lights a Area Lights: Vlastnost Falloff byla odstraněna. B4.19
    • Align Positions: Align Positions již neposouvá všechny objekty na 0,0,0, pokud výběr obsahuje objekty z více kategorií . B4.21
    • Importované animované modely: nyní pauza při návratu do režimu filmu po nahrání klipu . B4.66
    • Knihovna -> Světla: Změna barvy více plošných/čárových světel ve stejném výběru nyní ovlivní všechna z nich namísto pouze jednoho.
    • Library -> Decals: Miniatury map jsounyní zobrazeny tak, jak bylo zamýšleno.
    • Library -> People and Animals: Textura a animace nyní fungují podle očekávání pro Woman Caucasian 011 Baby .
    • Knihovna: Okolní okluze je povolena pro přírodní objekty , když je Ray Tracing aplikováno na fotografii , klip nebo panorámu .

 

3.2: Režim fotografie , Režim filmu a režim Panorama

Režim fotografie

  • Vykreslování: na dvou různých verzích Lumion současně v rozlišení tisku/plakátu již nevede k chybě. B1.35

Filmový režim

  • Efekt hromadného přesunu: Pozice objektuse po uložení souboru .LSF již neresetuje, pokud byl v režimu filmu přidán efekt hromadného přesunu . – B1.27
  • Nahrávání klipů: mapa odrazové krychle nyní funguje při nahrávání klipu podle očekávání . – B1.32
  • Zvuky: Lumion Zvuky budou ztlumeny, pokud Lumion není aktivní okno. – B1.37
  • ‘ Clip from image file ‘ a ‘Clip from movie file’: byly odstraněny
  • Textury videa: jsou nyní zobrazeny jako statické, zatímco náhled po nahrání klipu neběží .

Panoramatický režim

  • „ Cílové zařízení: Obecné zařízení nebo Gear VR“: byly přejmenovány tak, aby odrážely přiřazený typ projekce: „Typ projektu: Rovnostranný nebo krychlový “.

Režim fotografie , režim videa a režim panorama

  • Efekt překrytí obrázku: Načtené obrázky lze nyní zarovnat s náhledem a již se neroztahují, aby odpovídaly jeho proporcím.
  • Postavy s plochým stínováním: Efekt SkyLight již nezpůsobuje, že postavy s plochým stínováním mají hloubku.
  • Postavy s plochým stínováním: Efekt srážek již nezpůsobuje zrcadlení na postavách s plochým stínováním .
  • Efekt viditelnosti vrstvy: nyní se chová podle očekávání a přesně zobrazuje aktualizovaný stav vrstvy .
  • Metadata: Soubory exportované z Lumion zaznamenávají verzi Lumion, ve které byly vytvořeny, ve svých vlastnostech
  • Vykreslování: při exportu jako .PNG v rozlišení tisku/plakátu byly časy značně zkráceny .
  • Vykreslování: použití funkce Ray Tracing v Print/Poster Resolutions je zakázáno.

 

3.3: Materiály

  • Materiály -> Kožešina: použití kožešinového materiálu již nedělá povrch oboustranný.
  • Material -> Waterfall: při použití v projektu a nastavení posuvníku Lightup Water Color již neovlivní expozici celé scény .
  • Přiřazení materiálů: Použití materiálů na více importovaných modelů ve stejné relaci již nemá za následek chybějící materiály při opětovném otevření souboru .LS.
  • Přiřazení materiálů: Zrušení přiřazení materiálů po odstranění a zrušení odstranění importovaného modelu nyní vede k použití správných materiálů , respektive materiálů použitých před zrušením přiřazení.
  • Materiály -> Listí: Posuvník Ground Level se nyní pohybuje od -100 m do +100 m.

3.4: Efekty a styly

  • Pokročilý efekt pohybu: Uživatelské rozhraní již není příležitostně proklikávací.
  • Fázový efekt: Uživatelské rozhraní již nebliká při použitíUPneboDOWN. B3.78
  • Efekt ortografického pohledu: Materiály se již příležitostně nezobrazují jako neviditelné.
  • Efekt objemových mraků: Oblaka jsou nyní správně zastíněna při použití v kombinaci se skutečným nebem .
  • Efekt rozostření pohybu: Náhledbyl vylepšen, aby lépe zobrazoval rozostření pohybu , když je aktivní.
  • Phasing Effect: Zrušení změny názvu v Phasing Effectu již Lumion nezamrzne.

3.5: Uložení, načtení a obnovení

  • Na šířku: Textura na šířku zůstává konzistentní při rychlém načítání nebo načítání souboru pro obnovení .

3.6: Import a export

  • Umístění položky na uzly: Zrušení dialogového okna souboru již nezpůsobí, že se funkce Umístění položky na uzly bude chovat, jako když byl vybrán model, který se má použít jako zdroj pro uzly . B5.5
  • LiveSync: již není výchozí ohnisková vzdálenost 15 mm , když je aktivní a je vybráno okno Lumion.
  • LiveSync: Když je zapnutá synchronizace fotoaparátu, LiveSync nyní použije zorné pole nastavené v softwaru pro 3D modelování v Build with FX .

 

3.7: Různé

  • Verze pro Windows : Lumion 2023 poběží pouze na operačním systému Windows 10 nebo 11.
  • Kontrola verze ovladače grafické karty : Lumion 2023 zkontroluje, zda jsou splněny minimální požadavky na ovladač grafické karty.
  • Zkušební verze Lumion Pro : Zbývající dny se nyní zobrazují v záhlaví okna Lumion.
  • Různé změny uživatelského rozhraní.

3.8 Rozhraní:

  • Branding: Lumion 2023 obsahuje obnovenou identitu značky, která byla integrována do všech platforem, verzí a edic.
  • EULA: Okno Licenční smlouva s koncovým uživatelem bylo revidováno a rozhraní bylo vylepšeno.
  • Studentská verze: Při pokusu o otevření souboru .LS vytvořeného v komerční verzi byl přidán odkaz na příslušný článek znalostní báze.

 

3.9: Funkce také nyní v Lumionu 2023 (standardní)

Toto jsou funkce, které byly dříve dostupné pouze v Lumion Pro .

Režim sestavení – Knihovna objektů:

  • Plošná světla a čárová světla

 

3.10: Funkce, které jsou stále vyvíjeny:

VELMI DŮLEŽITÉ: Vzhledem k významným změnám doporučujeme dokončit všechny projekty, které jste zahájili v předchozích verzích Lumionu v příslušné verzi. Poté spusťte nové projekty v Lumionu 2023.

DŮLEŽITÉ: Lumion 2023 je plně funkční, ale některé funkce mohou vyžadovat další vývoj nebo náhradní řešení. Více informací o funkcích ve vývoji a technických omezeních naleznete v článku níže:

 

Z týmu:

Užijte si učení a používání Lumion 2023.