1. Nová funkce:

Režim sestavení

1.1 Vrstvy a správce vrstev :

Správa vrstev  byla přepracována a má aktualizované vlastní rozhraní. Správce vrstev je přístupný poklepáním na  název vrstvy a má následující funkce:

  • Vrstvy lze nyní mazat, když jsou prázdné.
  • Nyní je zobrazen počet objektů ve vrstvě .
  • Nové tlačítko pro výběr všech objektů ve vrstvě .
  • Nové tlačítko pro přesun všech objektů ve vrstvě do jiné vrstvy .

Poznámka: Pro daný  projekt je vyžadována minimálně 1 vrstva . Maximální počet vrstev je 32.

Viz také:

1.2: Panel LiveSync :

Při spouštění LiveSync se zobrazí zpráva, když je v projektu detekován jeden nebo více modelů jako vhodných pro opětovné připojení:

Stavový panel se nyní zobrazí, když byl model  během relace synchronizován , což umožňuje:

  • Zastavení spojení.
  • Zkontrolujte, zda je stále aktivní připojení k softwaru pro 3D modelování.
  • Přiblížení na model vybraný z rozbalovací nabídky.
  • Procházení/výběr ze seznamu Importované modely vhodné k synchronizaci.
  • Při výběru možnosti Vytvořit nový model lze nyní vytvořit duplikát aktuálně importovaného modelu .

Viz také:

1.3: Sady materiálů:

Rozhraní pro načítání materiálové sady  bylo v Lumionu 2023.1 znovu zavedeno s přidanou funkčností:

1.3.1: Okno New Load Material Sets .

Všechny materiály jsou ve výchozím nastavení vybrány při načítání sady materiálů :

1.3.2: Zvýraznění materiálu bylo vylepšeno, aby se při výběru jasně zobrazovalo:

1.3.3: K dispozici jsou tlačítka Zvolit vše  a Zrušit výběr všech :

Existuje stránkování pro více než 10 materiálů na obrazovce.

Viz také:

2. Vylepšení:

2.1: Režim sestavení

2.1.1: Knihovna objektů -> Importované modely :

  • Tlačítka uživatelského rozhraní byla přeuspořádána
  • Při najetí myší na tlačítko (I) se zobrazí umístění zdrojového modelu:

2.1.2: Materiály :

  • Materiál skla : Maximální hodnota jezdce odrazivosti je nyní nastavena na 200 %, což umožňuje větší flexibilitu ve výsledku.
  • Materiály billboardu : hodnoty posuvníku standardního materiálu použité před přiřazením  materiálu billboardu budou zachovány, pokud zvolíte návrat ke standardnímu materiálu .
  • Standardní materiály : přiřazení  barevné nebo normální mapy v prázdném  slotu nyní automaticky nastaví hodnotu posuvníku na 100 %.
  • Standardní materiál  s listy : Listy se nyní zobrazují jako miniatury namísto posuvníku:

2.1.3: Vlastní materiály:

Knihovna vlastních materiálů  byla obnovena na Lumion 2023.1.

Vlastní materiály : uložené v předchozích verzích Lumionu jsou nyní převedeny při spuštění, když jsou umístěny do složek Lumion 2023\Library\Materials\Custom .

K dispozici jsou také složky knihovny materiálů  , které umožňují lepší organizaci uložených materiálů .

Materiál  lze nyní uložit do kategorie Vlastní materiál ( složka):

Materiály lze nyní organizovat do složek v rámci vlastní kategorie materiálu  (složka):

Uložené vlastní materiály také zobrazují miniaturu zobrazující jejich vzhled v režimu sestavení :

Odstranění importované textury materiálu lze nyní vrátit zpět pomocí tlačítka ‘Obnovit původní importovanou texturu’ :

2.1.4: Převod materiálů

  • Vlastní materiály uložené v předchozích verzích Lumionu jsou nyní převedeny při spuštění, když jsou umístěny ve složkách Documents\Lumion\Library\Materials\Custom .
  • Sady materiálů uložené v předchozích verzích Lumionu (formát .MTT) lze nyní otevřít kliknutím na tlačítko Načíst sadu materiálů  a procházením pomocí Průzkumníka souborů Windows.
  • Materiály uložené v předchozích verzích Lumionu (formát .LNM) lze nyní načíst do Lumionu 2023.1 pomocí tlačítka Načíst materiál z disku  a procházet pomocí Průzkumníka souborů Windows.

2.1.5: Režim Krajina:

Oceán

  • Bylo vylepšeno stínování oceánské hladiny .
  • Názvy posuvníků byly upraveny:
    • Průzračnost : je převrácená hodnota zákalu .
    • Vodní hladina : se nyní používá místo Výška .
    • Barva rozptylu : nahrazuje jas povrchu .
    • Průsvitná barva : nahrazuje jas vody .
  • Rozsah  barev Scatter  byl znovu upraven a převeden na procenta, aby pokryl 100 % až 10 000 %.
  • Rozsah  barev Translucent byl znovu upraven a převeden na procenta, aby pokryl 1 % až 100 %.

2.2: Efekty

  • Ray Tracing Odrazy pro povrchy využívající materiál skla , oceánu nebo vody nyní dostávají odrazy Ray Traced Reflections . To však ještě nezahrnuje samotné materiály .
  • Ray Tracing  povrchy s přiřazeným skleněným materiálem se nyní vykreslují se správnou úrovní jasu a v určitých situacích již nesvítí.
  • Animovaný fázový efekt : Uživatelské rozhraní bylo aktualizováno o nový design, který umožňuje vertikální posouvání a změnu pořadí při přetahování stop.
  • Animovaný fázový efekt : Maximální délka byla nastavena na 90 sekund.
  • Efekt ručního fotoaparátu : Hodnota  ohniskové vzdálenosti zobrazená na panelu nástrojů fotoaparátu je nyní stejná jako hodnota v Efektu ručního fotoaparátu .
  • Efekt korekce barev : Uživatelské rozhraní pro tlačítka Clipping  bylo vylepšeno.

2.3: Načítání a ukládání

  • Sloučení -> .LS12 a starších souborů: do Lumion 2023 nyní povede ke správné konverzi importovaných modelů . 
  • Načítání -> .LS12 a starších souborů:
    • Manipulace se zdroji byla vylepšena.
    • Jedinečné instance materiálu se již nevytvářejí a nyní se zobrazují správně.

Vylepšení výkonu:

2.3.1: Konverze a import:

  • VRAM je nyní proplachována v konstantních intervalech, aby byla umožněna stabilnější konverze Project z předchozích verzí Lumionu.

2.3.2: Materiálové sady :

  • Rutina Načítání/Ukládání byla výrazně optimalizována při ukládání na disk a je nyní mnohem rychlejší.

2.4: LiveSync a import :

2.4.1:  Importovaný model

  • Bylo vylepšeno zkrácení názvu souboru.
  • Povrchy bez vložených textur jsou nyní nastaveny na Textura 50 %.
  • Povrchy s vloženými texturami jsou nyní nastaveny na Textura 100 %.
  • Hodnota odrazivosti je nyní při importu nastavena na 0 % namísto 30 %.

3. Vyřešené problémy:

3.1: Režim sestavení

3.1.1: Knihovna objektů :

  • Skupiny :Panel ikon byl aktualizován.
  • Skupiny :Nyní je zobrazen správný název a poslední znak již není odstraněn.
  • Světla :ALT+zobrazují správněMOVE Gizmo již nezmizí.
  • Stromy :Jsou nyní zobrazeny správně a při prvním umístění během relace Lumion již nejsou černé.
  • Billboard Characters :nyní vrhají stíny z obou stran.

3.1.2: Režim umístění :

  • Přichytávání : Orientace objektu je nyní zachována i po změně měřítka .
  • Hromadné umístění :  Umístění objektu nynízůstává na cestě při použití volby Náhodně rozmístit podél čáry  .

3.1.3: Vyberte režim :

  • Výběr rámečku : nevybere objekty , pouze když je zvýrazněn jejich bod vložení.

3.1.4: Jiné:

  • Objekty roviny oříznutí : Dostupné vrstvy v rozevíracím seznamu „Co oříznout“ se nyní správně resetují při otevření nového projektu .

3.2: Materiálový režim :

  • Materiál billboardu :
    • Přiřazení materiálu billboardu  již nezpůsobí, že povrch použije svou texturu.
    • Povrchy se nyní po změně z  Materiálu billboardu vrátí na původní přednastavené hodnoty materiálu .
    • Plochy přiřazené k materiálu billboardu  jsou nyní volitelné na jejich původní pozici.
  • Standardní materiál -> Vyzařovací mapa : při nastavení posuvníku vyzařování na vlastní hodnotujiž není posunuto
  • Standardní materiál :Načtení/změna  hodnoty mapy posunu  již nevytváří náhodné výsledky. 
  • Standardní materiál : Barva se již nemění při použití hexadecimální barvy při výběru jiného povrchu.
  • Materiály : Materiály dříve přiřazené k animovanému importovanému modelu se nyní při zrušení přiřazení vrátí podle očekávání.
  • Materiály :Více než 100 knihovních materiálů má nyní hodnotu textury nastavenou na 100 % namísto 50 %.
  • Importované materiály : které byly zkopírovány a vloženy na jiný povrch během relace, jsou nynípo opětovném načteníprojektu
  • Kopírovat materiál/vložit materiál : Materiál již nechybí po načtení projektu , když byl importovaný materiál zkopírován a vložen na jiný povrch. 

3.3: Režim Foto/Film/Panoráma :

  • Navigace: Ovládací prvky kamery se nyní po přepnutí z 2D zobrazení do  3D zobrazení v  efektu ortografického pohledu obnoví na své výchozí chování .
  • Předvolby fotoaparátu: Tlačítko Dolly shot také použije aktuální orientaci a polohu fotoaparátu.
  • Miniatury:  Pozice kamery jsou nyní identické při klepnutí na miniaturu a poklepání na ni  .
  • Režim filmu :  při přechodu zpět do režimu filmu je nyní vybránaposlední vybraná pozice klipu .

3.3.1: Vykreslování:

  • Další výstup + materiály billboardu :Orientace a poloha povrchů billboardu ( materiál billboardu, znaky billboardu, 2D znaky ) se nyní vykreslují podle očekávání s výjimkou  masek alfa .
  • Rozlišení sady fotografií + rendrování : Rozlišení plakátu by bylo nedostupné při vykreslování  sady fotografií , která mělana jednu z  fotografií aplikovaný efekt sledování paprsku,  i když není vybrána pro vykreslování. Toto je nyní opraveno.
  • Náhled :Pravidlo třetinového překrytí bylo upraveno tak, aby se správně zobrazovalo pro všechny poměry stran . 
  • Glass Material :Povrchy s přiřazeným Glass Material jsou nyní vyřazeny podle očekávání při vykreslování klipu .

3.4: Efekty :

  • Efekt sledování paprsku : Odrazy se nyní vykreslují podle očekávání v kombinaci s efektem ortografického pohledu .
  • Efekt sledování paprsku :Některé objekty knihovny se již v odlescích sledování paprsků nezobrazují tmavší, než se očekává.
  • Efekt sledování paprsku :Vypnuté světelné zdroje světelných objektů  již nejsou viditelné v odrazech sledování paprsku na površích, kterým je přiřazen  materiál skla nebo vody .
  • Efekt sledování paprsku :Povrchy s  přiřazeným skleněným materiálem nyní zobrazují očekávané úrovně jasu při vykreslování v prostředí interiéru.
  • Efekt sledování paprsku :  Mapy krytí jsou nyní ovlivněny stíny, když jsou zobrazeny v  odrazech sledování paprsků .
  • Efekt korekce barev :Při animaci se expozice nyní zobrazuje správně.
  • Efekt ortografického pohledu :Chování  posuvníku Pitch bylo vráceno kvůli konzistenci s Lumion 12.5 a staršími verzemi.
  • Efekt překrytí obrázku :Posuvník Offset se již příležitostně neresetuje na výchozí hodnotu při načítání  projektu .
  • Efekt překrytí obrázku :Překryvný obrázek je nyní plně zobrazen, když je umístěn vedle okraje ve finálním vykreslení.
  • Pokročilý efekt pohybu :Úprava hodnot Heading, Pitch a Bank se nyní chová podle očekávání v kombinaci s  kamerou sledování objektu .
  • Hyperlight Effect :je nyní také vykreslen podle očekávání při výpočtu pro emisní  povrchy.

3.5: LiveSync a import :

  • LiveSync :
    • Modely již neztrácejí textury přiřazené v Lumionu při změně materiálu v CAD softwaru.
    • Průběžná aktualizace barvy povrchu v aplikaci SketchUp již způsobí, že Lumion nebude reagovat.
    • Ukládání při aktivním připojení LiveSync již nebude mít za následek chybějící povrchy u těch, které mají  přiřazeny 3D materiály trávy/kožešiny/listí  .
  • LiveSync + 3D tráva/kožešina/listové materiály :již nevedou k chybějícím trojúhelníkům modelu.
  • LiveSync + 3D materiály trávy/kožešiny/listí :Povrchy přiřazené k jednomu z3D materiálů trávy/kožešiny/listíse nyní po skrytí a odkrytí v softwaru pro 3D modelování znovu mozaikují podle očekávání.
  • LiveSync + 3D Grass Material : Povrch LiveSynced se nyní správně znovu tesselluje, pokud byl povrch v programu CAD skrytý a odkrytý. Nebo když byl na tento povrch aplikován jiný materiál
    a poté byl původní materiál znovu aplikován v programu CAD.
  • LiveSync + Standard Material with Foliage :nyní správně aktualizuje změny provedené v softwaru pro 3D modelování.
  • Import modelu + Import hran/čar : Import souboru se zapnutým  přepínačem  Importovat hrany/čáry již nezpůsobuje vizuální závady.
  • importovat model -> Znovu importovat model :Model s 3D materiály trávy/kožešiny/listy přiřazenými k povrchům již nezpůsobuje náhodné pády.

4. Obecné:

Uživatelské rozhraní:

  • Výukové programy na obrazovce: Různá vylepšení.
  • Uživatelské rozhraní: Různé úpravy uživatelského rozhraní.
  • Text: Různé úpravy textu.

Smíšený:

  • Vylepšené vykazování srovnávacích testů: Srovnávací měření  nyní správně odrážejí systémové požadavky.
  • Hlášení chyb: Vylepšené chybové zprávy.