1. Nová funkce:
Režim sestavení
1.1 Vrstvy a správce vrstev :
Správa vrstev byla přepracována a má aktualizované vlastní rozhraní. Správce vrstev je přístupný poklepáním na název vrstvy a má následující funkce:
- Vrstvy lze nyní mazat, když jsou prázdné.
- Nyní je zobrazen počet objektů ve vrstvě .
- Nové tlačítko pro výběr všech objektů ve vrstvě .
- Nové tlačítko pro přesun všech objektů ve vrstvě do jiné vrstvy .
Poznámka: Pro daný projekt je vyžadována minimálně 1 vrstva . Maximální počet vrstev je 32.
Viz také:
- Znalostní báze: Jak fungují vrstvy?
1.2: Panel LiveSync :
Při spouštění LiveSync se zobrazí zpráva, když je v projektu detekován jeden nebo více modelů jako vhodných pro opětovné připojení:
Stavový panel se nyní zobrazí, když byl model během relace synchronizován , což umožňuje:
- Zastavení spojení.
- Zkontrolujte, zda je stále aktivní připojení k softwaru pro 3D modelování.
- Přiblížení na model vybraný z rozbalovací nabídky.
- Procházení/výběr ze seznamu Importované modely vhodné k synchronizaci.
- Při výběru možnosti Vytvořit nový model lze nyní vytvořit duplikát aktuálně importovaného modelu .
Viz také:
- Knowledge Base: Jak funguje LiveSync se stávajícími importovanými modely v Lumionu 2023.1 a novějších?
1.3: Sady materiálů:
Rozhraní pro načítání materiálové sady bylo v Lumionu 2023.1 znovu zavedeno s přidanou funkčností:
1.3.1: Okno New Load Material Sets .
Všechny materiály jsou ve výchozím nastavení vybrány při načítání sady materiálů :
1.3.2: Zvýraznění materiálu bylo vylepšeno, aby se při výběru jasně zobrazovalo:
1.3.3: K dispozici jsou tlačítka Zvolit vše a Zrušit výběr všech :
Existuje stránkování pro více než 10 materiálů na obrazovce.
Viz také:
2. Vylepšení:
2.1: Režim sestavení
2.1.1: Knihovna objektů -> Importované modely :
- Tlačítka uživatelského rozhraní byla přeuspořádána
- Při najetí myší na tlačítko (I) se zobrazí umístění zdrojového modelu:
2.1.2: Materiály :
- Materiál skla : Maximální hodnota jezdce odrazivosti je nyní nastavena na 200 %, což umožňuje větší flexibilitu ve výsledku.
- Materiály billboardu : hodnoty posuvníku standardního materiálu použité před přiřazením materiálu billboardu budou zachovány, pokud zvolíte návrat ke standardnímu materiálu .
- Standardní materiály : přiřazení barevné nebo normální mapy v prázdném slotu nyní automaticky nastaví hodnotu posuvníku na 100 %.
- Standardní materiál s listy : Listy se nyní zobrazují jako miniatury namísto posuvníku:
2.1.3: Vlastní materiály:
Knihovna vlastních materiálů byla obnovena na Lumion 2023.1.
Vlastní materiály : uložené v předchozích verzích Lumionu jsou nyní převedeny při spuštění, když jsou umístěny do složek Lumion 2023\Library\Materials\Custom .
K dispozici jsou také složky knihovny materiálů , které umožňují lepší organizaci uložených materiálů .
Materiál lze nyní uložit do kategorie Vlastní materiál ( složka):
Materiály lze nyní organizovat do složek v rámci vlastní kategorie materiálu (složka):
Uložené vlastní materiály také zobrazují miniaturu zobrazující jejich vzhled v režimu sestavení :
Odstranění importované textury materiálu lze nyní vrátit zpět pomocí tlačítka ‘Obnovit původní importovanou texturu’ :
2.1.4: Převod materiálů
- Vlastní materiály uložené v předchozích verzích Lumionu jsou nyní převedeny při spuštění, když jsou umístěny ve složkách Documents\Lumion\Library\Materials\Custom .
- Sady materiálů uložené v předchozích verzích Lumionu (formát .MTT) lze nyní otevřít kliknutím na tlačítko Načíst sadu materiálů a procházením pomocí Průzkumníka souborů Windows.
- Materiály uložené v předchozích verzích Lumionu (formát .LNM) lze nyní načíst do Lumionu 2023.1 pomocí tlačítka Načíst materiál z disku a procházet pomocí Průzkumníka souborů Windows.
2.1.5: Režim Krajina:
Oceán
- Bylo vylepšeno stínování oceánské hladiny .
- Názvy posuvníků byly upraveny:
- Průzračnost : je převrácená hodnota zákalu .
- Vodní hladina : se nyní používá místo Výška .
- Barva rozptylu : nahrazuje jas povrchu .
- Průsvitná barva : nahrazuje jas vody .
- Rozsah barev Scatter byl znovu upraven a převeden na procenta, aby pokryl 100 % až 10 000 %.
- Rozsah barev Translucent byl znovu upraven a převeden na procenta, aby pokryl 1 % až 100 %.
2.2: Efekty
- Ray Tracing : Odrazy pro povrchy využívající materiál skla , oceánu nebo vody nyní dostávají odrazy Ray Traced Reflections . To však ještě nezahrnuje samotné materiály .
- Ray Tracing : povrchy s přiřazeným skleněným materiálem se nyní vykreslují se správnou úrovní jasu a v určitých situacích již nesvítí.
- Animovaný fázový efekt : Uživatelské rozhraní bylo aktualizováno o nový design, který umožňuje vertikální posouvání a změnu pořadí při přetahování stop.
- Animovaný fázový efekt : Maximální délka byla nastavena na 90 sekund.
- Efekt ručního fotoaparátu : Hodnota ohniskové vzdálenosti zobrazená na panelu nástrojů fotoaparátu je nyní stejná jako hodnota v Efektu ručního fotoaparátu .
- Efekt korekce barev : Uživatelské rozhraní pro tlačítka Clipping bylo vylepšeno.
2.3: Načítání a ukládání
- Sloučení -> .LS12 a starších souborů: do Lumion 2023 nyní povede ke správné konverzi importovaných modelů .
- Načítání -> .LS12 a starších souborů:
- Manipulace se zdroji byla vylepšena.
- Jedinečné instance materiálu se již nevytvářejí a nyní se zobrazují správně.
Vylepšení výkonu:
2.3.1: Konverze a import:
- VRAM je nyní proplachována v konstantních intervalech, aby byla umožněna stabilnější konverze Project z předchozích verzí Lumionu.
2.3.2: Materiálové sady :
- Rutina Načítání/Ukládání byla výrazně optimalizována při ukládání na disk a je nyní mnohem rychlejší.
2.4: LiveSync a import :
2.4.1: Importovaný model
- Bylo vylepšeno zkrácení názvu souboru.
- Povrchy bez vložených textur jsou nyní nastaveny na Textura 50 %.
- Povrchy s vloženými texturami jsou nyní nastaveny na Textura 100 %.
- Hodnota odrazivosti je nyní při importu nastavena na 0 % namísto 30 %.
3. Vyřešené problémy:
3.1: Režim sestavení
3.1.1: Knihovna objektů :
- Skupiny :Panel ikon byl aktualizován.
- Skupiny :Nyní je zobrazen správný název a poslední znak již není odstraněn.
- Světla :ALT+zobrazují správněMOVEa Gizmo již nezmizí.
- Stromy :Jsou nyní zobrazeny správně a při prvním umístění během relace Lumion již nejsou černé.
- Billboard Characters :nyní vrhají stíny z obou stran.
3.1.2: Režim umístění :
- Přichytávání : Orientace objektu je nyní zachována i po změně měřítka .
- Hromadné umístění : Umístění objektu nynízůstává na cestě při použití volby Náhodně rozmístit podél čáry .
3.1.3: Vyberte režim :
- Výběr rámečku : nevybere objekty , pouze když je zvýrazněn jejich bod vložení.
3.1.4: Jiné:
- Objekty roviny oříznutí : Dostupné vrstvy v rozevíracím seznamu „Co oříznout“ se nyní správně resetují při otevření nového projektu .
3.2: Materiálový režim :
- Materiál billboardu :
- Přiřazení materiálu billboardu již nezpůsobí, že povrch použije svou texturu.
- Povrchy se nyní po změně z Materiálu billboardu vrátí na původní přednastavené hodnoty materiálu .
- Plochy přiřazené k materiálu billboardu jsou nyní volitelné na jejich původní pozici.
- Standardní materiál -> Vyzařovací mapa : při nastavení posuvníku vyzařování na vlastní hodnotujiž není posunuto
- Standardní materiál :Načtení/změna hodnoty mapy posunu již nevytváří náhodné výsledky.
- Standardní materiál : Barva se již nemění při použití hexadecimální barvy při výběru jiného povrchu.
- Materiály : Materiály dříve přiřazené k animovanému importovanému modelu se nyní při zrušení přiřazení vrátí podle očekávání.
- Materiály :Více než 100 knihovních materiálů má nyní hodnotu textury nastavenou na 100 % namísto 50 %.
- Importované materiály : které byly zkopírovány a vloženy na jiný povrch během relace, jsou nynípo opětovném načteníprojektu
- Kopírovat materiál/vložit materiál : Materiál již nechybí po načtení projektu , když byl importovaný materiál zkopírován a vložen na jiný povrch.
3.3: Režim Foto/Film/Panoráma :
- Navigace: Ovládací prvky kamery se nyní po přepnutí z 2D zobrazení do 3D zobrazení v efektu ortografického pohledu obnoví na své výchozí chování .
- Předvolby fotoaparátu: Tlačítko Dolly shot také použije aktuální orientaci a polohu fotoaparátu.
- Miniatury: Pozice kamery jsou nyní identické při klepnutí na miniaturu a poklepání na ni .
- Režim filmu : při přechodu zpět do režimu filmu je nyní vybránaposlední vybraná pozice klipu .
3.3.1: Vykreslování:
- Další výstup + materiály billboardu :Orientace a poloha povrchů billboardu ( materiál billboardu, znaky billboardu, 2D znaky ) se nyní vykreslují podle očekávání s výjimkou masek alfa .
- Rozlišení sady fotografií + rendrování : Rozlišení plakátu by bylo nedostupné při vykreslování sady fotografií , která mělana jednu z fotografií aplikovaný efekt sledování paprsku, i když není vybrána pro vykreslování. Toto je nyní opraveno.
- Náhled :Pravidlo třetinového překrytí bylo upraveno tak, aby se správně zobrazovalo pro všechny poměry stran .
- Glass Material :Povrchy s přiřazeným Glass Material jsou nyní vyřazeny podle očekávání při vykreslování klipu .
3.4: Efekty :
- Efekt sledování paprsku : Odrazy se nyní vykreslují podle očekávání v kombinaci s efektem ortografického pohledu .
- Efekt sledování paprsku :Některé objekty knihovny se již v odlescích sledování paprsků nezobrazují tmavší, než se očekává.
- Efekt sledování paprsku :Vypnuté světelné zdroje světelných objektů již nejsou viditelné v odrazech sledování paprsku na površích, kterým je přiřazen materiál skla nebo vody .
- Efekt sledování paprsku :Povrchy s přiřazeným skleněným materiálem nyní zobrazují očekávané úrovně jasu při vykreslování v prostředí interiéru.
- Efekt sledování paprsku : Mapy krytí jsou nyní ovlivněny stíny, když jsou zobrazeny v odrazech sledování paprsků .
- Efekt korekce barev :Při animaci se expozice nyní zobrazuje správně.
- Efekt ortografického pohledu :Chování posuvníku Pitch bylo vráceno kvůli konzistenci s Lumion 12.5 a staršími verzemi.
- Efekt překrytí obrázku :Posuvník Offset se již příležitostně neresetuje na výchozí hodnotu při načítání projektu .
- Efekt překrytí obrázku :Překryvný obrázek je nyní plně zobrazen, když je umístěn vedle okraje ve finálním vykreslení.
- Pokročilý efekt pohybu :Úprava hodnot Heading, Pitch a Bank se nyní chová podle očekávání v kombinaci s kamerou sledování objektu .
- Hyperlight Effect :je nyní také vykreslen podle očekávání při výpočtu pro emisní povrchy.
3.5: LiveSync a import :
- LiveSync :
- Modely již neztrácejí textury přiřazené v Lumionu při změně materiálu v CAD softwaru.
- Průběžná aktualizace barvy povrchu v aplikaci SketchUp již způsobí, že Lumion nebude reagovat.
- Ukládání při aktivním připojení LiveSync již nebude mít za následek chybějící povrchy u těch, které mají přiřazeny 3D materiály trávy/kožešiny/listí .
- LiveSync + 3D tráva/kožešina/listové materiály :již nevedou k chybějícím trojúhelníkům modelu.
- LiveSync + 3D materiály trávy/kožešiny/listí :Povrchy přiřazené k jednomu z3D materiálů trávy/kožešiny/listíse nyní po skrytí a odkrytí v softwaru pro 3D modelování znovu mozaikují podle očekávání.
- LiveSync + 3D Grass Material : Povrch LiveSynced se nyní správně znovu tesselluje, pokud byl povrch v programu CAD skrytý a odkrytý. Nebo když byl na tento povrch aplikován jiný materiál
a poté byl původní materiál znovu aplikován v programu CAD. - LiveSync + Standard Material with Foliage :nyní správně aktualizuje změny provedené v softwaru pro 3D modelování.
- Import modelu + Import hran/čar : Import souboru se zapnutým přepínačem Importovat hrany/čáry již nezpůsobuje vizuální závady.
- importovat model -> Znovu importovat model :Model s 3D materiály trávy/kožešiny/listy přiřazenými k povrchům již nezpůsobuje náhodné pády.
4. Obecné:
Uživatelské rozhraní:
- Výukové programy na obrazovce: Různá vylepšení.
- Uživatelské rozhraní: Různé úpravy uživatelského rozhraní.
- Text: Různé úpravy textu.
Smíšený:
- Vylepšené vykazování srovnávacích testů: Srovnávací měření nyní správně odrážejí systémové požadavky.
- Hlášení chyb: Vylepšené chybové zprávy.