2. října 2024

Lumion 2024.3 přináší do knihovny Lumion nové venkovní objekty s tématikou města a také některé další nové funkce a vylepšení, včetně nových materiálů.

Důležité:  Chcete-li nainstalovat update, je třeba aktualizovat Lumion 2024. Spusťte Lumion a postupujte podle pokynů.

1.  Nový obsah v knihovně Lumionu 2024.3:

Knihovna Lumion byla rozšířena o nové objekty a materiály . Zastřešujícím tématem této aktualizace je město a venkovní prostory – byly přidány nové budovy, pouliční osvětlení, ploty a různé další stavební a městské prvky, včetně nových stylizovaných modelů.

V tomto vydání je také nová podkategorie objektů pro pozadí .

kulisy.gif

Jedná se o velké válcové objekty s městskými panoramaty, lesy, horami a dalšími snímky na pozadí, ideální pro rychlé vyplnění okolí vašich projektů .

Poznámka: Nový obsah lze filtrovat zadáním L24.3 nebo 24.3  do  vyhledávacího  pole a je označen modrou tečkou:

1.1: Nové  rozdělení obsahu

Venkovní předměty154  nových venkovních a městských objektů.
Materiály16 nových materiálů včetně trávy, sněhu, ledu, mechu a střešních tašek.
Stylizovaná aktiva26 nízkopolygonových venkovních aktiv: lavičky, květináče, sedadla, prodejní automaty, kolejnice, pouliční osvětlení a odpadkové koše.
Kulisy35 nových panelů na pozadí zobrazujících města, stromy, hory, kopce a duny.
Vozidla6 konstrukce

2.1. Import světel

Lumion nyní podporuje import bodových světel a Omnilights přímo z CAD programu. Podrobnější návod, jak to funguje, naleznete v následujícím článku:

3. Vylepšení:

3.1: Vylepšené umístění štětcem

Umístění štětcem bylo přepracováno a nyní umožňuje umístit více různých modelů najednou, podobně jako umístění čar a nedávno aktualizované umístění clusteru .

Je podporován výběr až 20 různých modelů spolu s úpravou velikosti štětce a přepínáním Přizpůsobit krajině.

Provádění tahu štětcem s vysokou velikostí a hustotou štětce může mít za následek umístění extrémně velkého počtu modelů najednou, takže aby tomu zabránil, Lumion omezí počet položek umístěných na snímek: 

Režim gumy má nyní také sílu gumy pro větší flexibilitu. Smazáním nyní dojde také k odstranění všech ostatních prvků přírody v aktivní vrstvě , nejen položek umístěných v aktuální relaci Umístění malby .  

Poznámka: Umístění barvy je stále dostupné pouze v kategorii příroda.

3.2: Zlepšení výkonu

Lumion 2024.3 dosáhl zlepšení výkonu, většinou patrného v režimu Build Mode a na rastrovém náhledu v režimech Photo , Movie a Panorama u velkých složitých scén, které mají importované modely s mnoha povrchy a materiály . Zlepšené doby vykreslování lze také zaznamenat při použití rasterizace při renderu.

3.3: Vylepšený objekt řezná rovina

Objekt Clip Plane Object má nyní přepínač, který převrátí rovinu, což usnadňuje výběr strany pro oříznutí , místo abyste ji museli otáčet ručně. 

3.4: Vylepšený efekt blueprint

BluePrint Effect  má nový posuvník vlastností ( rotace mřížky ), který umožňuje nastavit horizontální orientaci mřížky.

4. Vyřešené problémy a další vylepšení:

Režim sestavení:

  • Gizmo : Přesunutí objektu pomocí Gizmo nyní aktualizuje výšku krajiny podle očekávání.
  • Přesunout objekt : Vzdálenost pohybu se nyní zobrazuje při pohybu objektu pomocí Gizmos v prostoru XZ, XY a XZ.
  • Umístění čáry/shluku/štětcem : 20. objekt výběru nyní zobrazuje tlačítko pro odstranění.
  • Umístění čáry/shluku/štětcem : Když je výběr prázdný, bylo přidánookno se zprávou „ Vybrat položku z knihovny “.
  • Umístění čáry/shluku/štětcem : Textové pole je větší a vylepšené, aby se vešlo na jeden řádek, kdyžještě nebyl vybrán žádný objekt .
  • Umístění čáry/klastru : Dokud neprovedete výběr, nebude zobrazenžádný objekt .
  • Umístění řádků : Nastavení Rovný / Hladký , které bylo použito u předchozího Umístění řádků, je nyní zachováno.
  • Umístění clusteru : Objekty umístěné při přepínání „ Conform to Ground “ jsou nyní správně zobrazeny a může je Gizmo používat.
  • Umístění barvy : Kurzor již při malování nepřechází na přírodní objekty , takže je mnohem snazší umístit/odstranit.
  • Umístění barvy : Maximální hustota byla upravena ze 150 % na 100 %.
  • Umístění malby : Přidána klávesová zkratkaLpro zvětšení/zmenšení velikosti štětce aBpro přepínání mezi malováním a mazáním (a naopak).
  • Umístění barvy : Správný počet stromů  se nyní zobrazuje v  nástroji Sledování výkonu.
  • Vybrat všechny objekty ve stejné kategorii : byl přejmenován na „ Vybrat všechny podobné objekty “ a vylepšen, aby vybral objekty , které se vztahují k aktuálnímu výběru.
  • Landscape : Zvýšená krajina již nezmizí při otočení fotoaparátu nahoru.
  • Na šířku → Výška malby : Chování na šířku bylo vráceno na stejné hodnoty jako v Lumionu 2024.2.
  • Výkon : Výkon editoru je vylepšen při práci na scénách s importovanými modely , které mají vysoký počet povrchů.
  • Přírodní objekty : Přírodní objekty již neztrácejí své listy/jehly.
  • Zpět : Odstranění objektů bude nyní obnoveno podle očekávání.
  • OpenStreetMap :  Objekty Clip Plane nyní berouv úvahu orientaci OpenStreetMap .

Materiály :

  • Standardní materiál PBR  Měřítko mapy  Vlastní : Odsazení textury na ose Y o 100 % nyní funguje podle očekávání při použití nečtvercových textur na výšku.
  • Standardní materiál PBR  Povětrnostní vlivy : Přednastavení Povětrnostní vlivy na železo, měď a plastjiž neodstraňují kovový vzhled materiálu .

Režimy Foto, Film a Panorama :

  • Efekt Near Clip Plane : Near Clip Plane se použije na mapu odrazové krychle, pokud nebyl do scény ručně umístěn objekt řízení odrazu .
  • Phasing Effect : Při použití vyskakovacího přechodu, když bylo přehrávání nastaveno před zahájením animace na časové ose,bude  orientace světlých objektů zachována a již nebude resetována na 0,0,0.
  • Fázový efekt : Ohraničovací rámečky na obrazovce „ Vybrat objekty “ byly odstraněny.
  • Efekt sledování paprsku : Materiály s neprůhledností nižší než 100 % jsou nyní vykresleny podle očekávání nad horizontem, když je dešumátor vypnut.
  • Efekt Ray Tracing : Funkce hex Tiling nyní již déle produkuje pixelované výsledky v odrazech Ray Traced .
  • Pokročilý efekt pohybu : Klíčové snímky pokročilého pohybu se nyní ukládají podle očekávání, kdyžjsou ve scéně přítomny určité skupiny .
  • Dodatečný výstup ID materiálu : Povrchy ze stejného modelu, který měl materiály Tráva , Břečťan , Kožešina nebo Voda / Vodopád , se nyní ve výstupu ID materiálu zobrazují v různých barvách.

Import/Export

  • Importované animace : Časy importu a velikost souboru pro složité animované importované modely  byly vylepšeny.
  • Dávkový import : Uživatelské rozhraní dávkového importu nyní zobrazuje vybrané modely podle očekávání v seznamu při importu z kořenového adresáře. Např. z „ D:\ “. Název složky se nyní také používá jako předpona.
  • Dávkový import : Při importu přesně 2 modelů z kořenového adresáře se nyní místo uživatelského rozhraní pro import jednoho modelu použije uživatelské rozhraní pro dávkový import.
  • Import → . OBJ : nyní importujte podle očekávání (v měřítku) ve všech posledních verzích Lumion (2023.2 a novější).
  • Import  .FBX : Import složitých modelů .FBX s mnoha texturami a materiály by již neměl způsobovat chybu „Lumion došel paměť“, pokud má stroj dostatek volné paměti.
  • SketchUp : Modely importované nebo LiveSynced pomocí SketchUp 24 by již neměly zobrazovat špatné měřítko textury.

 

Uložit, načíst, sloučit a obnovit soubor projektu:

  • Cesta k souboru : Lumion nyní v určitých situacích otevře Průzkumníka Windows na cestě k poslednímu načtenému souboru.  Např. při ukládání projektu .

Smíšený:

  • Ukázkové scény : Klipy v ukázkových scénách mají nyní deaktivováno Fully Ray Traced Glass .
  • Ukázkové scény : Z panoramat byl odstraněn efekt sledování paprsku .
  • Smluvní podmínky : Text je nyní viditelný vždy.
  • Návody : Nyní jsou podporovány klávesnice AZERTY.
  • Návody : Různá vylepšení.
  • UI : Různá vylepšení.
  • Překryvná nápověda : Nyní se zobrazí schémata ovládání klávesnice pro Revit, Rhino a SketchUp.