Program Autodesk Maya není programem Lumion oficiálně podporován.
1. Export souboru formátu .FBX
1.1: Exportujte svůj model z programu Autodesk Maya ve formátu .FBX a importujte jej do Lumionu:
Soubor -> Export -> .FBX
Standardní materiálové textury jsou v souboru importovány, ostatní typy materiálů a předvolby však nikoliv.
Jednoduché animace pozice/rotace/zvětčení mohou být importovány prostřednictvím souborů typu .FBX nebo .DAE (Collada) – je však nutné je exportovat při 25 snímcích za sekundu. Animace koster a morfů importovat není možné.
2. Tipy a řešení potíží
2.1: Proč po vložení importovaného modelu objekt nikde nevidím?
- Vkládací box objektu v Lumionu odpovídá souřadnici 0,0,0 projektu v programu Maya.
- Jestliže je model příliš daleko, nemusíte jej ve scéně ani postřehnout, minimálně se vám s ním však bude špatně operovat. Doporučujeme před exportem z programu Maya umístit model co počátku souřadného systému (bod 0,0,0) a exportovat jej do Lumionu až poté.
2.2: Jak přiřadit dílčím plochám modelu odlišné materiály?
- Jestliže má model jednu jedinou povrchovou definici (jednotnou barvu), nebude možné dílčí plochy opatřit odlišnými materiálovými texturami. Před exportem z programu Maya doporučujeme povrchy, kterým chcete přiřadit odlišné materiály, rozlišit ještě před exportem do Lumionu.