1. Jak na to
Pokud se pokusíte do Lumionu importovat projekt, který je s ohledem na vybavení vašeho počítače příliš komplexní, dokončení procesu importu zabere hodně času.
Abyste proces importu urychlili, doporučujeme postupovat dle následujících kroků:
1.1: Skryjte povrchy a objekty, které nejsou pro požadovanou vizualizaci důležité už ve svém 3D/CAD programu, ještě před zahájením importu do Lumionu.
1.2: Místo klasického importu prostřednictvím souboru formátu .DAE upřednostněte využití pluginu LiveSync, který zajistí rychlejší a méně náročný import.
1.3: Zvažte, jestli nemůžete model rozdělit na několik částí, které budete importovat nezávisle na sobě. Lumion importuje menší dílčí modely rychleji, než jeden velký projekt.
1.4: SketchUp
- Skimp: Tento nástroj redukuje podrobnost modelu (počet polygonů) a zahrnuje také nástroj pro snadný import a mapování textur.
- Externí odkaz: Skimp
- Material Resizer: Tento nástroj zkontroluje velikost materiálových textur ve vašem modelu a umožní vám je rychle a jednoduše zmenšit.
- Externí odkaz: Material Resizer
- CleanUp3: Tento nástroj pročistí a optimalizuje váš model vytvořený ve SketchUpu.
- Externí odkaz: CleanUp3
1.5: Revit
- Posuvník Vyhlazení povrchu vám umožní definovat, jak podrobně by mělo být vykresleno zakřivení ploch.
- Pokud tento posuvník nastavíte na maximum, tedy extrémně podrobné zakřivené plochy, bude mít toto nastavení zásadní dopad na čas, jaký bude vyžadovat import do Lumionu, stejně jako na plynulost práce a následné vykreslování vizualizace.
- Z tohoto důvodu doporučujeme nastavit tento posuvník na nejnižší možnou hodnotu, při které křivky působí stále ještě dostatečně vyhlazené.
1.6: Rhino
- Ještě před exportem modelu z Rhina do Lumionu použijte nástroj Hustota k redukci vyhlazení zakřivených tvarů.
- Horní menu v programu Rhino -> Soubory -> Vlastnosti -> Síť -> Vlastní -> Hustota -> 0,0
- Více informací zjistíte na níže uvedené stránce:
- Externí odkaz: Rhino Mesh Settings
1.7: 3ds Max
- Před exportem z programu 3ds Max do Lumionu použijte pro redukci detailu křivkových modelů modifikátor ProOptimizer.
1.8: Vectorworks
- Upravte nastavení OpenGL pro snížení detailnosti modelu.