2. října 2024
Lumion 2024.3 přináší do knihovny Lumion nové venkovní objekty s tématikou města a také některé další nové funkce a vylepšení, včetně nových materiálů.
Důležité: Chcete-li nainstalovat update, je třeba aktualizovat Lumion 2024. Spusťte Lumion a postupujte podle pokynů.
1. Nový obsah v knihovně Lumionu 2024.3:
Knihovna Lumion byla rozšířena o nové objekty a materiály . Zastřešujícím tématem této aktualizace je město a venkovní prostory – byly přidány nové budovy, pouliční osvětlení, ploty a různé další stavební a městské prvky, včetně nových stylizovaných modelů.
V tomto vydání je také nová podkategorie objektů pro pozadí .
Jedná se o velké válcové objekty s městskými panoramaty, lesy, horami a dalšími snímky na pozadí, ideální pro rychlé vyplnění okolí vašich projektů .
Poznámka: Nový obsah lze filtrovat zadáním L24.3 nebo 24.3 do vyhledávacího pole a je označen modrou tečkou:
1.1: Nové rozdělení obsahu
Venkovní předměty | 154 nových venkovních a městských objektů. |
Materiály | 16 nových materiálů včetně trávy, sněhu, ledu, mechu a střešních tašek. |
Stylizovaná aktiva | 26 nízkopolygonových venkovních aktiv: lavičky, květináče, sedadla, prodejní automaty, kolejnice, pouliční osvětlení a odpadkové koše. |
Kulisy | 35 nových panelů na pozadí zobrazujících města, stromy, hory, kopce a duny. |
Vozidla | 6 konstrukce |
2.1. Import světel
Lumion nyní podporuje import bodových světel a Omnilights přímo z CAD programu. Podrobnější návod, jak to funguje, naleznete v následujícím článku:
- Knowledge Base: Jak importujete světla z vašeho CAD softwaru? (zatím anglicky)
3. Vylepšení:
3.1: Vylepšené umístění štětcem
Umístění štětcem bylo přepracováno a nyní umožňuje umístit více různých modelů najednou, podobně jako umístění čar a nedávno aktualizované umístění clusteru .
Je podporován výběr až 20 různých modelů spolu s úpravou velikosti štětce a přepínáním Přizpůsobit krajině.
Provádění tahu štětcem s vysokou velikostí a hustotou štětce může mít za následek umístění extrémně velkého počtu modelů najednou, takže aby tomu zabránil, Lumion omezí počet položek umístěných na snímek:
Režim gumy má nyní také sílu gumy pro větší flexibilitu. Smazáním nyní dojde také k odstranění všech ostatních prvků přírody v aktivní vrstvě , nejen položek umístěných v aktuální relaci Umístění malby .
Poznámka: Umístění barvy je stále dostupné pouze v kategorii příroda.
3.2: Zlepšení výkonu
Lumion 2024.3 dosáhl zlepšení výkonu, většinou patrného v režimu Build Mode a na rastrovém náhledu v režimech Photo , Movie a Panorama u velkých složitých scén, které mají importované modely s mnoha povrchy a materiály . Zlepšené doby vykreslování lze také zaznamenat při použití rasterizace při renderu.
3.3: Vylepšený objekt řezná rovina
Objekt Clip Plane Object má nyní přepínač, který převrátí rovinu, což usnadňuje výběr strany pro oříznutí , místo abyste ji museli otáčet ručně.
3.4: Vylepšený efekt blueprint
BluePrint Effect má nový posuvník vlastností ( rotace mřížky ), který umožňuje nastavit horizontální orientaci mřížky.
4. Vyřešené problémy a další vylepšení:
Režim sestavení:
- Gizmo : Přesunutí objektu pomocí Gizmo nyní aktualizuje výšku krajiny podle očekávání.
- Přesunout objekt : Vzdálenost pohybu se nyní zobrazuje při pohybu objektu pomocí Gizmos v prostoru XZ, XY a XZ.
- Umístění čáry/shluku/štětcem : 20. objekt výběru nyní zobrazuje tlačítko pro odstranění.
- Umístění čáry/shluku/štětcem : Když je výběr prázdný, bylo přidánookno se zprávou „ Vybrat položku z knihovny “.
- Umístění čáry/shluku/štětcem : Textové pole je větší a vylepšené, aby se vešlo na jeden řádek, kdyžještě nebyl vybrán žádný objekt .
- Umístění čáry/klastru : Dokud neprovedete výběr, nebude zobrazenžádný objekt .
- Umístění řádků : Nastavení Rovný / Hladký , které bylo použito u předchozího Umístění řádků, je nyní zachováno.
- Umístění clusteru : Objekty umístěné při přepínání „ Conform to Ground “ jsou nyní správně zobrazeny a může je Gizmo používat.
- Umístění barvy : Kurzor již při malování nepřechází na přírodní objekty , takže je mnohem snazší umístit/odstranit.
- Umístění barvy : Maximální hustota byla upravena ze 150 % na 100 %.
- Umístění malby : Přidána klávesová zkratkaLpro zvětšení/zmenšení velikosti štětce aBpro přepínání mezi malováním a mazáním (a naopak).
- Umístění barvy : Správný počet stromů se nyní zobrazuje v nástroji Sledování výkonu.
- Vybrat všechny objekty ve stejné kategorii : byl přejmenován na „ Vybrat všechny podobné objekty “ a vylepšen, aby vybral objekty , které se vztahují k aktuálnímu výběru.
- Landscape : Zvýšená krajina již nezmizí při otočení fotoaparátu nahoru.
- Na šířku → Výška malby : Chování na šířku bylo vráceno na stejné hodnoty jako v Lumionu 2024.2.
- Výkon : Výkon editoru je vylepšen při práci na scénách s importovanými modely , které mají vysoký počet povrchů.
- Přírodní objekty : Přírodní objekty již neztrácejí své listy/jehly.
- Zpět : Odstranění objektů bude nyní obnoveno podle očekávání.
- OpenStreetMap : Objekty Clip Plane nyní berouv úvahu orientaci OpenStreetMap .
Materiály :
- Standardní materiál PBR → Měřítko mapy → Vlastní : Odsazení textury na ose Y o 100 % nyní funguje podle očekávání při použití nečtvercových textur na výšku.
- Standardní materiál PBR → Povětrnostní vlivy : Přednastavení Povětrnostní vlivy na železo, měď a plastjiž neodstraňují kovový vzhled materiálu .
Režimy Foto, Film a Panorama :
- Efekt Near Clip Plane : Near Clip Plane se použije na mapu odrazové krychle, pokud nebyl do scény ručně umístěn objekt řízení odrazu .
- Phasing Effect : Při použití vyskakovacího přechodu, když bylo přehrávání nastaveno před zahájením animace na časové ose,bude orientace světlých objektů zachována a již nebude resetována na 0,0,0.
- Fázový efekt : Ohraničovací rámečky na obrazovce „ Vybrat objekty “ byly odstraněny.
- Efekt sledování paprsku : Materiály s neprůhledností nižší než 100 % jsou nyní vykresleny podle očekávání nad horizontem, když je dešumátor vypnut.
- Efekt Ray Tracing : Funkce hex Tiling nyní již déle produkuje pixelované výsledky v odrazech Ray Traced .
- Pokročilý efekt pohybu : Klíčové snímky pokročilého pohybu se nyní ukládají podle očekávání, kdyžjsou ve scéně přítomny určité skupiny .
- Dodatečný výstup ID materiálu : Povrchy ze stejného modelu, který měl materiály Tráva , Břečťan , Kožešina nebo Voda / Vodopád , se nyní ve výstupu ID materiálu zobrazují v různých barvách.
Import/Export
- Importované animace : Časy importu a velikost souboru pro složité animované importované modely byly vylepšeny.
- Dávkový import : Uživatelské rozhraní dávkového importu nyní zobrazuje vybrané modely podle očekávání v seznamu při importu z kořenového adresáře. Např. z „ D:\ “. Název složky se nyní také používá jako předpona.
- Dávkový import : Při importu přesně 2 modelů z kořenového adresáře se nyní místo uživatelského rozhraní pro import jednoho modelu použije uživatelské rozhraní pro dávkový import.
- Import → . OBJ : nyní importujte podle očekávání (v měřítku) ve všech posledních verzích Lumion (2023.2 a novější).
- Import → .FBX : Import složitých modelů .FBX s mnoha texturami a materiály by již neměl způsobovat chybu „Lumion došel paměť“, pokud má stroj dostatek volné paměti.
- SketchUp : Modely importované nebo LiveSynced pomocí SketchUp 24 by již neměly zobrazovat špatné měřítko textury.
Uložit, načíst, sloučit a obnovit soubor projektu:
- Cesta k souboru : Lumion nyní v určitých situacích otevře Průzkumníka Windows na cestě k poslednímu načtenému souboru. Např. při ukládání projektu .
Smíšený:
- Ukázkové scény : Klipy v ukázkových scénách mají nyní deaktivováno Fully Ray Traced Glass .
- Ukázkové scény : Z panoramat byl odstraněn efekt sledování paprsku .
- Smluvní podmínky : Text je nyní viditelný vždy.
- Návody : Nyní jsou podporovány klávesnice AZERTY.
- Návody : Různá vylepšení.
- UI : Různá vylepšení.
- Překryvná nápověda : Nyní se zobrazí schémata ovládání klávesnice pro Revit, Rhino a SketchUp.